Հին ու նոր Երևան
Մեր մայրաքաղաք Երևանն արդեն 2797 տարեկան է։ Այդ մասին են վկայում ուրարտական պալատական կառույցների հորինվածքը կրկնող «Էրեբունի» թանգարանում պահվող գտածոները նշանավոր 3 հնավայրերից` Արին բերդից, Կարմիր բլուրից և Շենգավիթից։
Երևանը տարիների ընթացքում բավականին փոփոխվել է։ Չնայած քաղաքի տարիքին՝ նույնիսկ մինչև 300 տարվա հնության շենք գտնելն այստեղ խնդիր է հանդիսանում։
Ամենահին շինություններից մեկը, թերևս, Երևանի «Կապույտ մզկիթն» է։
Երևանի «Կապույտ մզկիթը» կամ Գյոյ-ջամին 1880 թ.։
Մզկիթն արդեն 250 տարեկան է։ Այն կառուցել է Երևանի կիսանկախ սարդար Հուսեյն-Ալի խանը 1766 թվականին։ Շենքի հարավային դարպասի ճակատին կառուցողը թողել է մի արձանագրություն, որի վերջում հիշատակվում են նրա անունն ու կառուցման թվականը։
«Երևան» հյուրանոցը, որը սկզբում «Ինտուրիստ» էր կոչվում, կառուցվել է Խորհրդային Երևանի առաջին գլխավոր ճարտարապետ, տաղանդաշատ վարպետ Նիկողայոս Բունիաթյանի նախագծով։ Խորհրդային Երևանի առաջին հյուրանոցի շենքը դարձավ 17-րդ դարի ֆրանսիական վերածննդի ճարտարապետական ոճի առաջին յուրօրինակ հայկական մեկնաբանության օրինակը:
Այժմ՝ «Ռոյալ թուլիփ գրանդ հոթել Երևան» հյուրանոց:
«Կասկադը» 1970-ական թթ․։ Դեռ կառուցված չէ։
«Կասկադն» այժմ ճարտարապետական-կոթողային յուրօրինակ համալիր է, որտեղ կան թանգարաններ, շատրվաններ, ծաղկանոցներ և հարթաքանդակներ։ Համալիրի վերևում գտնվում է Հոկտեմբերյան հեղափոխության 50-ամյակին նվիրված հուշարձան (1967թ.)։
Համալիրի առջևի հատվածում է գտնվում Ալեքսանդր Թամանյանի արձանը։
«Զվարթնոց» օդանավակայանի հին շենքը։
«Զվարթնոց» միջազգային օդանավակայանը բացվել է 1961-ին։ Այն ժամանակ ընդունում էր միայն ներքին՝ ԽՍՀՄ-ի մեջ կատարվող չվերթներ։ 1985-ին օդանվակայանին շնորհվեց 2-րդ կարգ։ Նոր վերջնակայաններ բացվել են 1998-ին՝ Բեռնային համալիրը, իսկ 2007-ին՝ Նոր միջազգային ուղևորափոխադրման վերջնակայանը։ 2002 թ. հուլիսին ՀՀ կառավարության և Կորպորասիոն Ամերիկա ընկերության միջև կնքվեց պայմանագիր, ըստ որի Զվարթնոց միջազգային օդանավակայանը կոնցեսիոն կառավարման հանձնվեց Արմենիա միջազգային օդանավակայաններ ընկերությանը 30 տարի ժամկետով։
Սյուզաննա Թոխունց
No comments:
Post a Comment